2DO בלוג

איטום מרפסת לחורף – המדריך המלא

מזג האוויר הישראלי מזמן אומנם תחזית נוחה ברוב ימי השנה, אולם לקראת החורף יש להתכונן היטב לתחזית גשומה שעלולה לגרום להצפות ולנזקים בלתי צפויים. איטום נכון של מבנים, ובעיקר של גגות ומרפסות, הוא קריטי על מנת לעבור את החורף בהצלחה ולהבטיח את השקט הנפשי שלכם. אז לקראת העונה הגשומה, הבאה עלינו לטובה, כדאי להתעדכן במדריך הבא על מנת לדעת כל מה שצריך על איטום מרפסת – ובעיקר איך תוכלו לעבור את החורף בשלום עם חומרי איטום מוכנים לשימוש עצמי.

טיפים לאיטום המרפסת

אם אתם מתכננים לאטום את הגג או את המרפסת כדאי שתיערכו לכך מראש ותדעו באופן מקיף על שיטות האיטום וחומרי האיטום השונים:

  • מועד האיטום – חשוב לדעת כי איטום נכון של מרפסות וגגות לא אפקטיבי בזמן שיורד גשם ללא הפסקה. על כן, גם אם החלה נזילה, יש לחכות לכמה ימים שבהם יש הפוגה בגשם על מנת לבצע את העבודה כהלכה.
  • איתור מוקד הנזילה – על מנת לאטום את המרפסת כמו שצריך ראשית יש להבין אם יש נזילה ומהו המוקד שלה – בדקו אם יש פתחי ניקוז או מרזבים סתומים, או אם ישנם פגמים כלשהם באיטום הגג והקירות החיצוניים של המבנה, על מנת להבין אם תצטרכו להזמין בעל מקצוע או לעשות זאת בעצמכם. הסיבות לרטיבות שנוצרת במרפסת יכולות להיות מגוונות, כגון ליקויים שונים בבנייה, שימוש בחומרי איטום לקויים או בלאי סביר שנוצר בחלוף הזמן.
  • הרמת הריצוף – אם אתם נתקלם בבעיות איטום שככל הנראה גורמות לרטיבות ולהצטברות של מים ברצפה, יתכן ותצטרכו להוציא את הריצוף הקיים ולהחליפו. על מנת לבדוק אם הבעיה היא אכן האיטום שמתחת לרצפות, יש להניח יריעות למשך יממה ולראות אם נגרמת הצטברות מים, כמו גם לבחון מהו מצב הבטון שמתחת לרצפות על מנת להחליט איזה סוג איטום כדאי לבצע.

שלבים באיטום המרפסת

השלבים העיקריים באיטום המרפסת ללא הסרת הריצוף הם:

  • ניקוי יסודי של המשטח וייבושו
  • פתיחת המרווחים בין הרצפות והפאנלים. במידה וישנה רטיבות מתחת לרצפות או בין הקירות לרצפה יש להמתין כמה ימים עד לייבוש מלא של האזור הרטוב.
  • מילוי הרווחים על ידי רובה אפוקסית, או חומר מילוי המיועד במיוחד עבור רצפות באזורים חיצוניים, אשר לעומת פנים הבית אמורים להיות חזקים ועמידים יותר לרטיבות.
  • יישום חומר איטום מקצועי וייעודי עבור איטום ריצוף וקירות לחללי חוץ, המיועד לשימוש באזורים לחים לצורך איטום, ובעל עמידות גבוהה לכל תנאי מזג האוויר.
  • לאחר התייבשות החומר יש להסיר בעדינות את החומר העודף באמצעות מטלית נקייה.

יש לשים לב כי במידה ותיאלצו לפרק את הריצוף במרפסת, ישנם שלבים נוספים שתיאלצו לבצע. ביניהם פירוק הריצוף והמתנה לייבוש הרטיבות, יצירת שכבת הפרדה בין הבטון לריצוף באמצעות מריחת פריימר, הכנת רולקות ו/או איטום באמצעות יריעות ביטומניות.

מעוניינים לבצע איטום במרפסת?

איטום המרפסת, טיפול ומניעה של נזקי רטיבות הם אינם בהכרח משימה לאנשי מקצוע, ובהחלט ניתן במקרים רבים לעשות זאת בעצמכם, באמצעות חומרי איטום מוכנים ונוחים לשימוש עצמי. חברת DO2 הוקמה לאחר עשרות שנים של ניסיון פורה בענף הבנייה ופיתחה פתרון מושלם לחומרי איטום, חומרי ניקיון ומוצרים לתחזוקת הבית מוכנים לשימוש, שלא דורשים "מומחיות" או "שנות ניסיון בתחום". כך תוכלו לעשות זאת בעצמכם, לחסוך אלפי שקלים, ולדאוג שהבית שלכם יהיה מתוחזק בקלות.

לרכישת המוצרים בקלות ובנוחות אתם מוזמנים לבקר באתר, או ליצור עמנו קשר לכל שאלה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

 

כתיבת תגובה

ניווט x
X

אין לך מושג מה המוצר המתאים עבורך ?

שלחו לנו פניה ואנו נחזור עם פתרון מדויק עבורך!

שאלות? בקשות?

שלחו לנו פניה ואנו נחזור עם פתרון מדויק עבורך!